כל סוגי האבוקדו בעולם

travel2slovenia.co.il  > עסקים ותעשייה >  כל סוגי האבוקדו בעולם
0 Comments

כל זני האבוקדו המפורטים להלן מתחלקים לקטגוריה A ו- B. על מנת לקדם התפתחות מיטבית של פירות, עדיף לשתול אבוקדו מסוג A או סוג B. להלן נדון בהבדלים בין זני האבוקדו סוג A וסוג B ו- היחס החשוב שלהם לאבקה הדדית.
למידע מורחב אודות דבש אבוקדו כדאי להעיף מבט ב- meshekofir.co.il

למטרות מאמר זה עדיף לדעת כיצד לגדל אבוקדו מסוג A וסוג B בסביבה הקרובה

כדי להבטיח ייצור אופטימלי של פירות בריאים. מרבית זני האבוקדו נחשבים לפוריות עצמית ואינם דורשים עץ פרטנר לצורך האבקה צולבת. עם זאת, ידוע שכמה מינים של קני שנאה מייצרים כאשר עץ השותף מנוגד לסוג A, וחלק מעצי האבוקדו אינם מייצרים בנסיבות כאלה.

זני האבוקדו הנפוצים ביותר הם בייקון

פוארטה, גוון, הס, פינקרטון, ריד וזוטאנו, אם כי לטבחים רבים יש העדפה מיוחדת לזן הס. האבוקדו של הס הוא הזן הפופולרי ביותר והזן הגדל ביותר אבוקדו. עץ אבוקדו מסוג זה מייצר עצי אבוקדו שהם ירוקים כהים ובעלי עור גבשושי עבה.

סוגים שונים של אבוקדו אמנם ראית כמה זנים של אבוקדו בחנות המכולת המקומית שלך

אך ישנם מאות זנים הגדלים בכל רחבי העולם. ישנם כלאיים רבים, ואפשר לאתר כמה אבוקדו ממוצא גואטמלה, מקסיקני או מערב הודו (1, 13, 14). בעוד שאתה בוודאי מכיר כמה מהמינים הללו, ישנם למעשה מאות זנים ברחבי העולם, 56 מהם בפלורידה לבדה.

נטועים מאות זני אבוקדו ברחבי העולם

כולל כלאיים רבים. יצרני האבוקדו הגדולים בעולם הם מקסיקו, פרו, קולומביה, הרפובליקה הדומיניקנית ואינדונזיה. משמעותם של כלאיים רבים היא שרבים הם תוצאה של שני זנים מגדלים יחד כדי ליצור חדש (1).

צ'וקט הוא במקור מדרום פלורידה והוא תערובת של זנים מערב הודו וגואטמלה. זהו פרי גדול בעל צורה אליפסה, הוא ירוק כהה ובעל עור חלק ומבריק. למעשה, ידוע היטב כי במהלך החיתוך משתחרר נוזל משיי.

אבוקדו של גוון הוא זן גואטמלה שפותח בקליפורניה. הם צאצאי הזנים של הס, בעלי צורה עגולה והם גדולים מעט יותר מאחרים.

לאבוקדו של ריד יש בשר צהוב או זהוב והטעם רך ואגוזי. אבוקדו בגודל בינוני עם זרעים ועור בינוני-עבה שהוא חלק ומבריק. הם צפופים ועשירים בשומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים.

אבוקדו

שטועים לעתים קרובות כירקות, הם למעשה פירות וגרגרים עשירים בחומצות שומן חד בלתי רוויות, המסייעים להפחתת כולסטרול LDL. אבוקדו בפלורידה מתפרסם לעתים קרובות בגלל אחוזי השומן הנמוכים שהם "לייט", אך בהשוואה לאבוקדו של האס הפופולרי ההבדל התזונתי בין השניים הוא קטן מאוד בהשוואה לאבוקדו של האס הפופולרי. בסך הכל, שני המינים הם בעלי חיים תזונתיים המציעים יתרונות בריאותיים דומים.

נקראים גם אופלים סגולים או אבוקדו הולנד, עצי אבוקדו אופל מייצרים פירות ירוקים בגודל בינוני. פריו גדול יותר מהמקסיקני ובעל טעם קרמי. אבוקדו של כבש והאס החליף את האבוקדו של הס בגלל איכות הייצור הנמוכה שלהם.

לאבוקדו צורה עגולה; עורם הירוק מבריק ומחוספס ובשרם מימי

אבוקדו פוארטה, המגיע מכלאיים מקסיקניים וגואטמלים ממקסיקו המקורית, הוא פרי בינוני בעל צורה מאורכת דמוי אגס. כמו פוארטה, האבוקדו של אטינגר מעוצב בצורת אגס ובעל עור חלק וירוק וחלק שאינו מתקלף.

אבוקדו זה

על שם בייקון טוב ואמיתי, הוא ממוצא קליפורני ובעל צורה אליפסה אחידה עם עור ירוק. אבוקדו זמין בסתיו ובאביב מבייקון בינוני עד גדול וטעמו עדין יותר מזנים אחרים. אבוקדו של שרוויל ממוצא גואטמלה ואוסטרלי הוא פרי בצורת אגס בינוני.

עץ האבוקדו (Persea americana)

הוא יליד דרום מרכז מקסיקו [3] [4] [5] ומסווג כחבר במשפחת הפרחים Lauraceae. אבוקדו מעובד בארצות רבות באקלים טרופי וים תיכוני [3], כאשר מקסיקו בשנת 2019 הייתה היצרנית הגדולה ביותר של אבוקדו המהווה 32% מכלל העולם. אבוקדו פוארטה מקבל צורה אופיינית ומטופח במקסיקו ובמרכז אמריקה, ומקורו הוא צלב בין מחצית גואטמלה ומקסיקו.

תלוי במגוון

אבוקדו יכול להיות ירוק, חום, סגול או שחור כאשר הוא בשלים בצורת אגס, בצורת ביצה או כדורית. האבוקדו מחולק לזן מקסיקני פרסאה אמריקנה (Drymifolia), זן מערב הודו P. americana (אמריקנה) ולזן גואטמלה P. Americana (גואטמלסנס), ויש יותר מ -1,000 זנים של זנים אלה. עץ אבוקדו גבוה ונפוץ, ועליו בצורת ביצה אליפטית באורך 10-30 ס"מ.

עץ האבוקדו המערבי של הודו מייצר פירות עגולים עצומים עם עור חלק ומבריק ותכולת שמן נמוכה. אבוקדו מערב הודו משגשג באקלים חם יותר, אך המפיקים מוגבלים למטעים בפלורידה בארצות הברית.

האס הוא עץ אבוקדו שמקורו בעץ האם המקורי שנטע בקליפורניה רודולף הס. זהו זן אבוקדו הנושא פרי כל השנה ומהווה 80 עד 90 אחוז מהיצע האבוקדו בעולם.

הס שתל זרעים מכמה עצי אבוקדו בשלים על רכושו בלה הברה הייטס, קליפורניה. הזרעים גודלו מעצים לא בשלים אשר שימשו כגזרי עצים בשלים והושתלו על העצים הלא בשלים עבור אבוקדו פוארטה.

Fuerte ידוע בטעמו המעולה, בקרם ובתכולת השמן הנמוכה יותר מסוג אבוקדו מסוג זה. כבש הס הוא צלב בין אבוקדו האס המסורתי ואבוקדו גוון חצי גמד. הוא נטוע בליווי פוארטו אבוקדו – סוג B.

העיסה שלו דלה בשמן ובעלת תכולת מים גבוהה

מה שמעניק לו עקביות בולטת בהשוואה לזנים אחרים. לאבוקדו של קנה טעם מעולה ופירות ושומרים על צבעם הירוק כשהם בשלים. אבוקדו של מקסיקולה בעל עור חלק ומבריק והוא קטן מהרגיל בשל עורו הדק, אך הזרעים גדולים והוא זן האבוקדו הארומטי ביותר.

העור עצמו אכיל, ואנשים רבים טוענים שלאבוקדו של מקסיקולה יש טעם דמוי אניס. כמו אגסים, אך עגולים, אבוקדו פינקרטון ארוך מקטן, והזרע ירוק בהיר בבשרו.

דילוג לתוכן